g
Kosár tartalma
A kategória ajánlata
  • L
  • U
  • g
    Kosár tartalma

Általános Szerződési Feltételek

1. Az ÁSZF hatálya

1.1. Jelen szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Lansoft.hu domain név alatt működő szolgáltatások igénybe vételére irányuló, a Lansoft.hu domain név alatt működő honlap Üzemeltetője, a LANSOFT TRADE Informatikai Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság,  mint a szolgáltatásokat nyújtó gazdasági társaság (a továbbiakban: Üzemeltető) és a szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban Felhasználó) között létrejövő szerződés olyan általános szerződési feltételeit jelentik, amelyeket a Felhasználó a szolgáltatások igénybe vételével kifejezetten elfogad és magára nézve kötelező erejűnek ismer el, valamint amelyeket mind az Üzemeltető, mind pedig a Felhasználó köteles figyelembe venni és megtartani a közöttük létrejött szerződéses jogviszony keretében.

Teljes név: Lansoft Trade Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Lansoft Trade Kft.
Székhely: 4025 Debrecen, Külső vásártér 18.
Telefon: (52) 502-490/(52) 525-540
Email: mail@lansoft.hu
Nyitva tartás: Munkanapokon: 8:30 – 17:00
Nyilvántartja: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 09-09-022262
Adószám: 23720338-2-09
Nemzetközi adószám: HU23720338
Statisztikai számjel: 23720338-9511-113-09
VPID szám:  HU0070922602

Bankszámlaszámok:
Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.
Bankszámlaszám: 10403428-50526548-49771003
SWIFT kód: OKHBHUHB
IBAN: HU17104034285052654849771003

Raiffeisen Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 12052712-01606364-00100005
SWIFT kód: UBRTHUHB
IBAN: HU92120527120160636400100005

Lansoft.hu:
Tárhelyszolgáltató: Tárhely.Eu Kft.
Székhelye, telephelye: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
E-mail címe: support@tarhely.eu

1.2. Az Üzemeltető bármikor, előzetes értesítés, vagy a Felhasználó hozzájárulása nélkül jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás annak a Lansoft.hu domain név alatt működő honlapon (a továbbiakban: honlap) történő közzétételével lép hatályba, és hatályba lépését követően mind az Üzemeltetőre, mind pedig a Felhasználóra nézve kötelező erővel bír. Az Üzemeltető által nyújtott bármely szolgáltatás igénybe vétele és használata a módosított ÁSZF elfogadását jelenti.

1.3. Az ÁSZF Üzemeltető által történő módosítása nem érinti az 5.8. pont szerint létrejött szerződések feltételeit, e szerződések feltételeire a szerződés létrejöttének időpontjában hatályos ÁSZF irányadó.

2. Regisztráció

2.1. Az Üzemeltető a honlapon nyújtott egyes szolgáltatások igénybevételét regisztrációhoz kötheti. Ebben az esetben a Felhasználó a szolgáltatás igénybe vételéhez köteles az Üzemeltető által a honlapon erre rendszeresített űrlapot az ott meghatározottak szerint adatokkal megfelelően kitölteni, és a kitöltött adatlapot az Üzemeltetőnek elküldeni. Amennyiben a Felhasználó a regisztrációs űrlapot megfelelően kitöltötte és a szükséges adatokat az Üzemeltető rendelkezésére bocsátotta, az Üzemeltető a regisztráció iránti kérelem Üzemeltető által történő tudomásul vételéről a Felhasználó által megadott elektronikus postafiókra küldött elektronikus levélben értesíti a Felhasználót, aki a regisztrációt az Üzemeltető által küldött levélben található linkre kattintással, vagy más erre alkalmas módon köteles megerősíteni. A Felhasználó a regisztrációhoz kötött szolgáltatásokat a regisztráció megerősítését követően veheti igénybe.

2.2. Az Üzemeltető által a honlapon nyújtott egyes szolgáltatások – így különösen a honlapon üzemeltett webáruház termékei közötti böngészés, a termékek illusztrációjának és műszaki leírásának megismerése, a honlapon közzétett nyilvános tartalmak böngészése és letöltése – bárki számára regisztráció nélkül igénybe vehető, aki az ÁSZF-et elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

2.3. A Felhasználó, regisztrációja esetén felhasználói nevet és jelszót kap, amelyek azonosítják a Felhasználót, és amelyekkel beléphet a regisztrált felhasználók számára biztosított rendszerbe. A Felhasználó köteles a jelszavát titokban tartani, és megakadályozni, hogy az illetéktelen harmadik személy tudomására jusson, vagy számára hozzáférhetővé váljon. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a regisztrált felhasználó jelszavával történő visszaélésekért, valamint a visszaélésekkel a Felhasználónak vagy más felhasználónak okozott károkért. A Felhasználó köteles haladéktalanul tájékoztatni az Üzemeltetőt, ha tudomására jut, hogy jelszava illetéktelen személy számára vált ismertté vagy hozzáférhetővé, vagy ha jelszavával egyébként bármilyen módon visszaélnek.

2.4. A Felhasználó felel a regisztráció során adott adatok valóságáért és pontosságáért, a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott adatok valótlanságából és pontatlanságából eredő károkért a Felhasználó felelős.

3. Az Üzemeltető szellemi alkotásokhoz fűződő és iparjogvédelmi jogai

3.1. Valamennyi, az Üzemeltető által nyújtott szolgáltatás keretében a honlapon közzétett tartalom, különösen a honlap domain neve, az Üzemeltető logója, a honlapon alkalmazott szerkesztési elv, eljárás, módszer, a honlap külső arculata és megjelenése, az Üzemeltető által alkalmazott mottók, szoftveres és egyéb megoldások, ötletek, megvalósítások, továbbá a honlapon az Üzemeltető által közzétett valamennyi írásos-, képi-, animációs- vagy hanganyag, valamint védjegy és más iparjogvédelmi oltalom alá eső szellemi alkotás az Üzemeltető szellemi tulajdonát képezi vagy azok felhasználása kizárólag az Üzemeltetőt illeti. Az előbbi tartalmak ezért az Üzemeltető által nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez elengedhetetlenül szükséges módon és mértékben történő használatán –az olvasáson, a képernyőn történő megjelenítésen, a használattal együtt járó és szükséges ideiglenes többszörözésen és a személyes, nem kereskedelmi célú tároláson és papír alapú vagy azzal egyenértékű megjelenítésen – túlmenően az Üzemeltető vagy a szellemi tulajdonjog jogosultjának előzetes, írásbeli hozzájárulása hiányában semmilyen módon és formában, semmilyen mértékben nem használhatók fel.

3.2. A Lansoft.hu domain név az Üzemeltető javára bejegyzett domain név, amelynek alkalmazása, felhasználása az Üzemeltetőre történő hivatkozás kivételével csak az Üzemeltető előzetes, írásbeli hozzájárulásával lehetséges.

4. Az Üzemeltető által közzétett tartalom

4.1. Az Üzemeltető által a honlapon közzétett tartalom – a webáruházban található termékek leírásán és műszaki paraméterein kívül – kizárólag tájékoztató jellegűek, amelyek valóságáért, helyességéért, pontosságáért, megbízhatóságáért, valamint a tartalom felhasználásával, alkalmazásával összefüggésben keletkezett károkért, kellemetlenségekért, vagy bármilyen hátrányos következményekért az Üzemeltető semmilyen felelősséget nem vállal, a honlapon található információkat a Felhasználó – a jelen ÁSZF által meghatározott körben és korlátok között – kizárólag a saját felelősségére használhatja.

4.2. A 4.1. pontban foglaltakhoz hasonlóan az Üzemeltető nem vállal felelősséget azon honlapok tartalmáért és a tartalom által esetlegesen okozott hibákért, károkért vagy kellemetlenségekért, amelyeknek megnyitását a honlapon elhelyezett linkek teszik lehetővé.

4.3. A honlapon nyújtott egyes szolgáltatások (pl. fórumok, üzenőfalak, chat. stb…) igénybe vételének részletes szabályait és feltételeit az Üzemeltető külön szabályzatban állapítja meg, amelyet a honlapon a jelen ÁSZF mellett szintén bárki számára elérhetővé és megismerhetővé tesz. Amennyiben egyes szolgáltatásokra ilyen külön szabályzat vonatkozik, a Felhasználó a szolgáltatás igénybe vételével elfogadja, és magára nézve kötelező erejűnek ismeri el a szolgáltatás Üzemeltető által meghatározott speciális szabályait.

5. A szerződés létrejötte a Webáruházban történő vásárlás során

5.1. A Felhasználó regisztráció nélkül szabadon böngészhet a Webáruház kínálatában, megismerheti a termékekkel kapcsolatban közzétett tartalmakat azok formájára tekintet nélkül, valamint használhatja a megvásárolni kívánt termék(ek) kiválasztásához segítséget nyújtó szoftvert. A Felhasználó regisztráció nélkül a honlapon alkalmazott szoftver használatával szabadon összeállíthatja a megvásárolni kívánt termékek listáját, meghatározhatja, hogy melyik termékből milyen mennyiséget kíván megvásárolni.

5.2. A Felhasználó 5.1. pontban meghatározott tevékenysége a Felhasználót még semmilyen jognyilatkozat megtételére nem kötelezi, továbbá a Felhasználó ezen tevékenységével a vásárlásra semmilyen kötelezettséget nem vállal, a webáruházat és a honlapot bármikor, mindenfajta következmény nélkül elhagyhatja, és a tevékenységet tetszése szerint, bármilyen időpontban újrakezdheti. A honlapon működő virtuális bevásárló „kosárba tett” (a továbbiakban: kosár) termékeket a Felhasználó nem köteles megvásárolni, a termékek listájának, illetve a kosár tartalmának összeállítása nem minősül továbbá szerződéses ajánlatnak, vagy ajánlattételi felhívásnak.

5.3. A Felhasználó a webáruház termékeinek megvásárlására irányuló szerződés létrejöttével, módosításával és felbontásával kapcsolatban érvényes és joghatályos jognyilatkozatot kizárólag a honlapon található, kifejezetten erre a célra alkalmazott és rendszeresített felületen (a továbbiakban: felhasználói felületen) tehet. A honlapon található felhasználói felületen kívül a Felhasználó által e-mailben, telefonon, SMS-ben, vagy bármely más elektronikus vagy nem elektronikus úton tett nyilatkozatok a szerződés megkötése, módosítása és felbontása körében érvénytelenek és hatálytalanok, azokat az Üzemeltető nem köteles figyelembe venni és elfogadni. A honlapon található felhasználói felületen kívül a Felhasználó kivételesen, kizárólag a jelen ÁSZF által meghatározott körben és módon tehet jognyilatkozatot. Egyébként a felhasználói felületen kívül a Felhasználó kizárólag tájékoztatást és felvilágosítást kérhet az Üzemeltetőtől.

5.4. A Felhasználó a honlapon elhelyezett a „rendelés leadása” gombra kattintva jelezheti, hogy a kosárba helyezett termékeket meg kívánja vásárolni. Ez nem minősül ajánlatnak, vagy ajánlattételi felhívásnak. A Felhasználó a tényleges megrendelést akkor teheti meg, ha a kért adatokkal megfelelően kitölti a honlapon megjelenő űrlapot. A Felhasználó e körben kizárólag a megrendeléshez, a szerződés megkötéséhez, a Felhasználó azonosításához, a teljesítéshez és a számlázáshoz elengedhetetlenül szükséges adatokat és egyéb személyes adatokat köteles megadni az Üzemeltető részére. A Felhasználó a megrendeléskor köteles annak az elektronikus postafióknak a címét megadni, amelyre az Üzemeltető a későbbiekben a szerződés megkötésével, módosításával és teljesítésével kapcsolatos, Felhasználónak címzett jognyilatkozatait megküldi.

5.5. A Felhasználó a megrendelési űrlap megfelelő kitöltésével és a honlapon megjelenített „megrendelem” gombra kattintással adhatja le megrendelését a megrendelés időpontjában a kosárba helyezett termékekre vonatkozóan. A megrendelés megtétele a Felek között a megrendelt termékek megvásárlására irányuló szerződést önmagában még nem hozza létre, azonban a Felhasználó által tett szerződési ajánlatnak minősül, és ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ezen ajánlathoz a Felhasználó mindaddig kötve van, ameddig a jelen ÁSZF szerint az Üzemeltető a megrendelés elfogadásáról vagy visszaigazolásáról nyilatkozni köteles. 

5.6. A Felhasználó a megrendeléskor köteles a honlapon, a felajánlott lehetőségek körében kiválasztani és meghatározni a fizetés, a szállítás és/vagy átvétel, valamint a számla kiállításának egyes feltételeit. A Felhasználó a kosár tartalmát és a megrendelés egyes feltételeit mindaddig szabadon módosíthatja, amíg a megrendelést el nem küldi.

5.7. A Felhasználó a leadott megrendelést az ajánlati kötöttség ideje alatt nem vonhatja vissza, és kizárólag az Üzemeltető utólagos hozzájárulásával módosíthatja. A Felhasználó a megrendelés módosítására vonatkozó nyilatkozatát a honlapon kifejezetten erre alkalmazott és feltüntetett módon teheti meg az ajánlati kötöttség ideje alatt, a módosítás azonban akkor hatályosul, ha azt az Üzemeltető elfogadja. Amennyiben az Üzemeltető a megrendelés módosítását nem fogadja el, akkor az Üzemeltető kizárólag a Felhasználó által eredetileg leadott megrendelés elfogadásáról köteles nyilatkozni a jelen ÁSZF-ben meghatározott időn belül.

5.8. A Vásárló által elküldött megrendelés megérkezését az Üzemeltető automatikus beérkezési visszaigazoló e-mail útján megerősíti a Vásárló részére. A webáruház@lansoft.hu-ról küldött visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a szállítási költséget, a fizetési módot és a fizetendő végösszeget. 

5.9 A beérkezési visszaigazoló e-mail egy automatikus email, azaz elektronikus tértivevény. Ez az elektronikus tértivevény nem jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése az Üzemeltetőhöz beérkezett. Megrendelésének az Üzemeltetőhöz történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

5.10 Ha a Vásárló a beérkezési visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a beérkezési visszaigazoló e-mail beérkezését követő 24 órán belül jeleznie kell a Webáruház ügyfélszolgálatánál, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt a Üzemeltető akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak. Üzemeltető a rendelés feldolgozásáról, összekészítéséről és a várható átvételről e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.

5.11 Vásárló kötelessége, hogy helyes azaz pontos e-mail címet adjon meg, a helyesség ellenőrzése az Üzemeltetőnek nem áll módjában.

5.12 Üzemeltető a Vásárló ajánlatát (megrendelését) külön elfogadó, megrendelés visszaigazoló e-mail útján fogadja el. Amennyiben a megrendelés visszaigazolása a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttsége vagy Szerződéses kötelezettsége alól.

5.13. Amennyiben az Üzemeltető a visszaigazolást az 5.8. pontban meghatározott időn belül nem küldi el a Felhasználónak, a Felhasználó szabadul ajánlati kötöttsége alól. A visszaigazolásnak a Felhasználó ajánlati kötöttségén túli időpontban történő elküldése esetén, a Felhasználó kifejezett tiltakozása hiányában a szerződés a Felhasználó által tett megrendelés esetén akkor is létrejön, ha a visszaigazolásban meghatározott feltételek mellett az Üzemeltető a megrendelést teljesíti, és azt a Felhasználó elfogadja. Ebben az esetben a szerződés a megrendelésben és annak visszaigazolásában szereplő tartalommal, érvényesen és joghatályosan jön létre a Felek között, valamint ahhoz ugyanolyan joghatások fűződnek, mintha a szerződés a visszaigazolásnak a Felhasználó ajánlati kötöttségének ideje alatt történő elküldésével és Felhasználóhoz történő megérkezésével jött volna létre.

5.14. Az Üzemeltető – a Felhasználó által megadott feltételek és adatok jóváhagyásán, továbbá a termékek, illetve a teljes szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, díjáról, valamint az összes járulékos költségről történő tájékoztatáson túlmenően – a visszaigazolásban közli a Felhasználóval:

  • a, ha a Felhasználó a megrendelésben az átutalással történő fizetést választotta, annak a bankszámlának a számát, amelyre a Felhasználó köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét megfizetni; valamint az átutaláshoz esetlegesen szükséges további információkat és feltételeket;
  • b, a szállítás várható idejét, időszakban, a jelen ÁSZF-nek megfelelően meghatározva, ha a Felhasználó a megrendelésnél a teljesítés módjaként a szállítást választotta;
  • c, az átvétel helyét, valamint azt, hogy a Felhasználó milyen időszakban veheti át a megvásárolt terméket, ha a Felhasználó az Üzemeltető üzletében történő átvételt vállalta;
  • d, a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);
  • e, az elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, beleértve a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltakat;
  • f, a fogyasztói panaszok érvényesíthetőségének helyét.
  • g, a vevőszolgálat elérhetőségeit.

6. A Webáruházban történő vásárlás során létrejött szerződés tartalma

6.1. A Felhasználó és az Üzemeltető között az 5.8. pontban meghatározottak szerint létrejött szerződés tartalmát kizárólag a Felhasználó által a megrendelése során megadott és az Üzemeltető által a visszaigazolásban jóváhagyott adatok és feltételek képezik. Ennek alapján az Üzemeltető köteles a Felhasználó megrendelő által kiválasztott termékeket a Felhasználó megrendelő választása alapján, és az általa megadott címre hiánytalanul és hibátlan minőségben leszállítani vagy a megrendelőnek az Üzemeltető üzletében a visszaigazolásban meghatározott időszakban átadni, a Felhasználó megrendelő pedig köteles a termékek vételárának, valamint – a szállítással történő teljesítés esetén, amennyiben a szállítás a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint díjköteles – a szállítás díjának megfizetésére.

6.2. Az Üzemeltető helyettesítő termékkel nem teljesíthet, csak a Felhasználó külön írásbeli hozzájárulásával.

6.3. A webáruházban történő vásárlás során létrejött szerződés kizárólag a Felek közös megegyezésével módosítható, amelynek során a szerződés vagy a szerződési ajánlat módosítására irányuló joghatályos jognyilatkozatot a Felhasználó kizárólag a webáruház honlapon üzemeltett felhasználói felületén tehet, az Üzemeltető pedig kizárólag a Felhasználó által a megrendelés során megadott elektronikus postafiókra küldött e-mail útján tehet.

6.4. A telefonon, faxon, levélben vagy bármilyen más módon tett jognyilatkozatok kizárólag tájékoztató jellegűek és legfeljebb a Felek közötti együttműködést segíthetik elő, azonban a szerződési feltételeket semmilyen mértékben nem módosíthatják.

6.5. Az Üzemeltető felelősséget vállal a termékekkel kapcsolatban a webáruházban feltüntetett információk és adatok, műszaki paraméterek, és egyéb jellemzők valóságáért és pontosságáért, a Felhasználó által megvásárolt termékeknek rendelkezniük kell a webáruház honlapján feltüntetett tulajdonságokkal.

7. Szállítási és fizetési feltételek

7.1. Amennyiben a Felhasználó a webáruházban történő megrendelés során a szállítással történő teljesítést választotta, az Üzemeltető köteles a visszaigazolt megrendelésben szereplő termékeket az alábbiak szerint a megrendelésben meghatározott helyre leszállítani:

7.1.1. Átutalással történő fizetés esetén a szállítás a szolgáltatás teljes – a termékek bruttó árát és az esetleges szállítási díjat is magában foglaló – ellenértékének a visszaigazolásban megjelölt bankszámlaszámra történő megfizetését követő 4 munkanapon belül esedékes;

7.1.2. Készpénzes utánvéttel történő fizetés esetén történő fizetés esetén a szállítás a megrendelés visszaigazolásának a Felhasználó részére történő elküldését követő 3 munkanapon belül esedékes. Az Üzemeltető lehetőség szerint köteles a Felhasználót – a visszaigazoláson túlmenően és azt követően – a szállítás időpontjáról előzetesen rövid úton (telefonon vagy faxon) értesíteni.

7.2. Amennyiben a Felhasználó a megvásárolt termékek Üzemeltető üzletében történő átvételét választotta, a Felhasználó a megvásárolt termékeket a visszaigazolást követő 1 héten belül köteles átvenni a visszaigazolásban megjelölt helyen, az üzlet nyitvatartási idején belül. A Felhasználó a helyszínen történő átvétel kikötése mellett is választhatja az átutalással történő fizetést, ebben az esetben a Felhasználó köteles a teljes vételárnak megfelelő összeget legkésőbb a termékek átvételének időpontjáig a visszaigazolásban megjelölt bankszámlára átutalni. Az átutalás akkor minősül teljesítettnek, ha a teljes összeg az Üzemeltető visszaigazolásban meghatározott bankszámláján jóváírásra kerül.

7.3. Átutalással történő fizetés és szállítás esetén a Felhasználó a szolgáltatás teljes – a termékek bruttó vételárát és a szállítási díjat is magában foglaló – ellenértékét a visszaigazolás megérkezését követő 3 munkanapon belül köteles a visszaigazolásban megjelölt bankszámlára átutalni. A fizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor a teljes összeg az Üzemeltető visszaigazolásban meghatározott bankszámláján jóváírásra kerül.

7.4. Készpénzzel történő fizetés esetén a termékek teljes vételárát és – szállítás esetén a szállítás díját – a termékek átvételekor kell megfizetni.

7.5. A szállítás az Üzemeltetővel kötött külön szerződés alapján fuvarozó közbenjöttével történik. A szállítás díjai az ország határain belülre történő szállítás esetén külön ártáblázatban megtalálhatók.

7.6. Szállítás esetén a Felhasználó nyomban köteles megvizsgálni, hogy a szállított termékek csomagolása nem sérült-e, valamint, hogy valamennyi megrendelt termék szállításra került-e. A megrendelt termékek átadásáról és – utánvéttel történő fizetés esetén – az esetleges szállítási díjat is magában foglaló vételár megfizetéséről jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyen fel kell tüntetni a csomagolás esetleges sérüléseit és az esetleges hiányosságokat. A jegyzőkönyvet mind a Felhasználó, mind pedig a szállítást végző fuvarozó képviselője köteles aláírni.

7.7. A Felhasználó sérült csomagolású termék, illetve hiányos szállítás esetén a leszállított termékeket nem köteles átvenni, a teljesítést nem köteles elfogadni. Az Üzemeltető a 7.7 pont szerinti jegyzőkönyv felvételét követő 1 munkanapon belül köteles a megrendelt termékeket hiány- és sérülésmentesen leszállítani.

7.8. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a csomagolás esetleges olyan sérüléséért, illetve a sérülésből eredő hibáért, kárért vagy kellemetlenségért, valamint az olyan hiányért, amely sérülést vagy hiányt a 7.7 szerinti jegyzőkönyv nem tartalmazza.

7.9. A számlát az Üzemeltető minden esetben a megvásárolt termékkel együtt köteles átadni a Felhasználónak.

7.10. Szállítás esetén, ha az első szállítás azért volt eredménytelen, mert a szállító fuvarozó a szállítási címen nem tudta átadni a megrendelt termékeket, az Üzemeltető a Felhasználót értesíti a sikertelen szállításról és annak időpontjáról, e-mailben vagy – amennyiben ez lehetséges – telefonon felhívja a Felhasználót az átadás-átvétel lehetővé tételére, valamint a visszaigazolásban meghatározott időszakon belül a szállítást egy alkalommal ismét megkísérli.

7.10.1. A második szállítás hasonló okból eredő eredménytelensége esetén, amennyiben a Felhasználó a szerződés szerint a termék átvételekor köteles fizetni, a szerződés a második eredménytelen szállítás tényével automatikusan megszűnik, azonban az Üzemeltető követelheti a kára megtérítését.

7.10.2. A második szállítás hasonló okból eredő eredménytelensége esetén, amennyiben a Felhasználó a szerződés szerint átutalással fizetett, az Üzemeltető köteles a második eredménytelen szállítást követő naptól számított 1 hétig a megrendelt termékek őrzéséről az Üzemeltető üzletében gondoskodni, és a Felhasználó értesítése mellett lehetővé tenni a megrendelt termékek átvételét. Ha a Felhasználó a termékeket ezen idő alatt sem veszi át, az Üzemeltető a szerződéstől elállhat és követelheti a kárának, különösen a szállítás költségeinek megtérítését. A Felhasználó a szállítási költségeket akkor is köteles megtéríteni, ha a termékeket az Üzemeltető üzletében veszi át.

7.11. Ha a Felhasználó a szerződés szerint a termékeket az Üzemeltető üzletében, a vételár egyidejű megfizetésével köteles átvenni, és a Felhasználó a 7.3. pontban meghatározott határidőn belül a termékeket a vételár megfizetése mellett nem veszi át, a szerződés a határidő lejártával automatikusan megszűnik, az Üzemeltető azonban követelheti kára megtérítését.

7.12. Ha a Felhasználó a szerződés szerint a termékeket az Üzemeltető üzletében köteles átvenni, a termékeket azonban a 7.3. pontban meghatározott határidőben nem vette át, a teljes vételárat azonban átutalással már megfizette, az Üzemeltető választása szerint az érdekmúlás bizonyítása nélkül a szerződéstől elállhat, vagy a Felhasználót határidő tűzésével felhívhatja a termékek átvételére. Ha a Felhasználó a felhívásban megjelölt határidőre sem veszi át a termékeket, az a teljesítés Felhasználónak felróható lehetetlenné válásának minősül, ezért a szerződés megszűnik, az Üzemeltető pedig követelheti a lehetetlenüléssel felmerült kára megtérítését.

8. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

8.1 Kellékszavatosság

8.1.1. Hibás teljesítés esetén (azaz ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak) a Vásárló az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Üzemeltető mentesül felesősége alól, ha a Vásárló a hibát Szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a Szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.

8.1.2. Fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem Fogyasztónak minősülő Vásárlóval kötött Szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

8.1.3. A Vásárló a kellékszavatossági igény érvényesítésekor elsősorban:

  •  választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a Szerződésszegés súlyát és a szavatossági igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet;
  •  ha az Üzemeltető a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve ha a Vásárlónak a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Üzemeltető költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől; jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye;
  • ha a vásárolt termék nem javítható és a termékcsere Üzemeltető számára indokolatlan többletköltséget eredményezne, úgy Üzemeltető jogosultságot szerez a vételár visszafizetésére, amennyiben Vásárló a részére felajánlott azonos vagy jobb tulajdonságú másik csereterméket nem fogadja el.

8.1.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: ÁFA tv.) alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja.

8.1.5. A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a Üzemeltető adott okot.

8.1.6. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni a Üzemeltetővel.

8.1.7. A Vásárló közvetlenül Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.1.8. A Fogyasztóval kötött Szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ilyen esetben Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen (és a Vásárló a hiba keletkezésének idejét egyéb módon nem tudja bizonyítani), továbbá akkor, ha Üzemeltető ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8.1.9. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

8.2. Termékszavatosság

8.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a Fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági vagy az itt kifejtettek szerinti termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Fogyasztó a termékszavatossági igényét a termék gyártójával, előállítójával vagy a forgalmazójával (Üzemeltető) szemben gyakorolhatja.

8.2.2. A Ptk. értelmében jelen 11. pontban gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

8.2.3. A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Fogyasztó a gyártóval, illetve forgalmazóval (Üzemeltető) szemben érvényesítheti.

8.2.4. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz árleszállításra, a gyártó költségén való javít(tat)ásra és elállásra nincs mód.

8.2.5. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.2.6. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártója általi forgalomba hozatalától számított 2 (két) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.2.7. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.

8.2.8. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

8.2.9. A gyártó, illetve forgalmazó (Üzemeltető) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

-a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

-a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Üzemeltető) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8.3 Jótállás

8.3.1. Az Üzemeltető a webáruházban megvásárolt termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.23.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint jótállást vállal. A kötelező jótállás időtartama – a jogszabály mellékletében felsorolt körbe tartozó termékek esetén – 1 év.

8.3.2. Egyes termékekre az Üzemeltető a jogszabályban meghatározott kötelező jótálláson felüli jótállást vállal, amelyet az Üzemeltető minden esetben jelez a webáruházban kínált termékek leírásában, illetve a megrendelésről történő visszaigazolásban. A kötelező jótálláson felül vállalt jótállás feltételeit az Üzemeltető egyedi jelleggel, az adott termékhez igazodóan határozza meg.

8.3.3. Az Üzemeltető a jótállással érintett termékek mellé köteles jótállási jegyet kiállítani és azt a megrendelő Felhasználónak a termékkel együtt, megfelelő tartalommal átadni. A Felhasználó a jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. Azonban a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a Felhasználó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

8.3.4. A jótállás részletes feltételeiről, a jótállási igény érvényesítésének helyéről és módjáról az Üzemeltető a megrendelés visszaigazolásában köteles tájékoztatni a Felhasználót.

8.3.5. A jótállás a Felhasználó törvényben biztosított szavatossági jogait nem érinti, a hibás teljesítésből eredő igények a jótállástól függetlenül a Ptk. irányadó rendelkezéseinek megfelelően érvényesíthetők.

8.3.6. Az Üzemeltető jótállási felelősségét kizárja a megvásárolt termék nem rendeltetésszerű használata, a termék kezelési és használati útmutatójában leírtak be nem tartása, különösen a termék megrongálása, a nem a termékkel együtt szolgáltatott szoftver hibája vagy egyébként a termékre káros működése. Az Üzemeltető nem vállal jótállási felelősséget az olyan meghibásodásért, amelynek oka a termék átadását követően keletkezett.

8.3.7. A jótállás érvényesítésével felmerült minden költség az Üzemeltetőt terheli, azonban amennyiben a jótállási igénnyel érintett termék hibájának oka az Üzemeltető jótállási felelősségi körén kívül esik, a Felhasználó viseli a jótállási igény érvényesítésével felmerült költségeit, valamint köteles megtéríteni az Üzemeltetőnek az igény érvényesítésével felmerült minden költségét és kárát.

8.3.8. Az Üzemeltető Vevőszolgálatot működtet a webáruházban történő vásárlással kapcsolatos tájékoztatás és a webáruházban történő vásárlás során kötött szerződések teljesítése során az együttműködés elősegítése, továbbá az esetleges fogyasztói panaszok és garanciális igények rendezése érdekében.

A vevőszolgálat elérhetőségei:

Telefonszám: 06-52-502-490
E-mail: mail@lansoft.hu

9. Elállási jog

9.1. A Szerződés – amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (a továbbiakban: Fogyasztó) – a Vásárló és a vállalkozás közötti Szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a Vásárlók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

9.2. A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt személy a Futárszolgálattól

  •  a terméket,
  • több termék különböző időpontban történő szállítása esetén az utolsó terméket,
  •  több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot, valamint
  •  ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatott terméket átveszi.

9.3. Amennyiben elállási jogával élni kíván, kérjük, hogy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban juttassa el (postai úton vagy elektronikus úton küldött levél útján) a fenti 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül, Üzemeltető részére. Ebből a célból felhasználhatja a termékekhez mellékelt vagy a weboldalon keresztül elérhető elállási nyilatkozat mintát is.

9.4. Elállási jogát a Vásárló határidőben gyakorolja, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Üzemeltető postai kézbesítés esetén a postára adás dátumát, e-mailen történő értesítés esetén az e-mail elküldésének időpontját veszi figyelembe a határidő számítása során. Annak Vásárló elállási nyilatkozatát tartalmazó levelet ajánlott küldeményként szükséges postára adni.

9.5. A Vásárlót megilleti az a jog is, hogy a Szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

9.6. Ha a Vásárló egyszerre több terméket rendelt meg, akkor ezek közül egy vagy több, illetve akár az összes tekintetében is elállhat a Szerződéstől. A Vásárló elállási nyilatkozatából egyértelműen ki kell derülnie, hogy mely termék(ek)re vonatkozóan gyakorolja elállási jogát.
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen 9. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

9.7. Az Üzemeltető e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Vásárló elállási nyilatkozatának megérkezését.

9.8. A Vásárló elállás esetén köteles a terméke(ke)t a Üzemeltető szaküzletébe személyesen visszaszállítani vagy Üzemeltető fenti 1. pontban feltüntetett címére postai úton visszaküldeni indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül. A határidő betartottnak minősül, ha annak letelte előtt a Vásárló a terméket az előbbiek szerint elküldi vagy valamely Üzemeltető átadja. Elállás esetén terméket összes tartozékával és eredeti csomagolásával, valamint a vásárlást igazoló eredeti számlával együtt a kell visszajuttatni Üzemeltető részére.

9.9. A termék(ek) visszaküldése vagy visszaszállítása a Vásárló kötelessége, továbbá a visszaküldés vagy visszaszállítás közvetlen költsége minden esetben a Vásárlót terheli. (Üzemeltető a visszaszállításra lehetőséget nem biztosít, ezért elállás esetén minden esetben a vásárlónak kell gondoskodnia a visszaszállításról.)

9.10. Az elállási igény a nem eredeti állapot esetén megtagadható.
A Fogyasztó 14 napon belüli elállása esetén kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget Üzemeltető az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesítheti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonhatja. (Üzemeltető a termék állapotában bekövetkezett értékcsökkenést a Vásárlóra átháríthatja.) Ennek elmaradása esetén Üzemeltető fenntartja jogát arra, hogy az értékcsökkenés megtérítését később követelje. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra. Ez a rendelkezés nem alkalmazandó Fogyasztók Extra Elállási Joga esetében és a nem Fogyasztónak minősülő Vásárló esetében, mert használt, illetve értékcsökkent termékek esetében elállásra nincs lehetőség.

Vásárló tudomásul veszi, hogy elállás esetén a már átvett termék állapotában és/vagy csomagolásában bekövetkezett igazolt értékcsökkenést Üzemeltető a Vásárlóra áthárítja, különös tekintettel a csomagolásban bekövetkező nagymértékű értékcsökkenésre.

9.11. Ha
(i) Fogyasztó eláll a Szerződéstől az elállási határidő kezdetétől számított 14 napon belül a Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási/rakodási költséget is, amennyiben a terméket a 9.14 pont szerint visszakapta eddig az időpontig;

Üzemeltető az (i) pont szerinti esetben azonban nem téríti vissza azokat a többletköltségeket, amelyek esetleg amiatt merültek fel, hogy a Vásárló Üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási módot igényelt. A visszatérítés során Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
Elállásnál Üzemeltető nem téríti vissza az olyan megvalósult szolgáltatásokat, mint az utánvét kezelés, szállítás biztosítás, szállítás, vagy a csomagolás díja.

9.12. Üzemeltető jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg hiánytalanul vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó esetében a Fogyasztó nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

9.13. A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog többek között:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő Üzemeltető, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak,
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. higiéniai termékek),
– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a

Vásárló a csomagolást felbontotta,
– olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac – Üzemeltető által nem befolyásolható, az elállási határidő alatt is lehetséges – ingadozásától függ, valamint
-romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

9.14. Amennyiben a Vásárlónak bármely további kérdése lenne az elállási jogra vonatkozóan, a Webáruház ügyfélszolgálatához fordulhat az mail@lansoft.hu e-mail címen, illetve a 4025 Debrecen, Külső vásártér 18 postacímen. Postai úton történő megkeresés esetén, kérjük, írja rá a borítékra: „Lansoft Trade Kft.”.

10. Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek

10.1. Panaszügyintézés

10.1.1. A Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy Üzemeltető tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Üzemeltető részére szóban vagy írásban terjesztheti elő.

10.1.2. A panasz bejelentésének lehetséges módjai a következők.
Szóbeli panasz esetén:
– személyesen az Üzemeltető telephelyén a nyitvatartási időben.
– telefonon keresztül az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében.
Írásbeli panasz esetén (Üzemeltető írásbeli panaszként kezeli az alábbi elérhetőségre küldött leveleket is):
– postai úton (levelezési cím: 4025 Debrecen, Külső vásártér 18.)
– elektronikus levélben (elektronikus levelezési cím: mail@lansoft.hu)
– Debreceni üzletünkben, a Vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal nyitvatartási időben.

10.1.3. Üzemeltető a debreceni szaküzletben a Fogyasztók által a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, illetve a más egyéb formában leadott írásbeli kifogásokat egyaránt panaszként kezeli.

10.1.4. A szóbeli panaszokat az Üzemeltető lehetőség szerint helyben, azonnal megvizsgálja, illetve szükség szerint orvosolja. Amennyiben ez nem lehetséges vagy a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

10.1.5. Üzemeltető a jegyzőkönyv egy példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

10.1.6. Üzemeltető a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv kitöltött másolati példányát.

10.1.7. Minden egyéb esetben Üzemeltető az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

10.1.8. Üzemeltető a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Az intézkedés jelen Szerződés értelmében a postára adást jelenti.

10.1.9. A panasz elutasítása esetén Üzemeltető az elutasítás részletes indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

10.1.10. Üzemeltető a jegyzőkönyvet (akár szóbeli, akár írásbeli panasz esetén) a panaszra tett érdemi válaszával együtt 5 évig megőrzi.

10.2. Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságnál

10.2.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.

10.3. Békéltető testületek

10.3.1. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu

Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

https://edigital.hu/bekeltetotestulet

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

10.4. Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

11. Egyéb rendelkezések

10.1. A Lansoft.hu honlap használata során létrejövő szerződések nyelve a magyar, és az ily módon létrejött szerződések – a webáruházban történő vásárlás során kötött szerződések kivételével – nem minősülnek írásban létrejött szerződésnek, azokat az Üzemeltető nem iktatja.

10.2. A Webáruházban történő vásárlás során létrejött szerződést a Felek távollévők között létrejött szállítási szerződésnek tekintik.

10.3. Az Üzemeltető az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 4. §-ában foglalt közzétételi kötelezettségének az Üzemeltető a honlapon tesz eleget.

10.4. A Lansoft.hu honlap használata során létrejött szerződések tartalmára, a Felek jogaira és kötelezettségeire a Magyar Köztársaság joga irányadó. A Lansoft.hu honlap használata során létrejött szerződésekkel összefüggő jogviták elbírálására a Felek alávetik magukat a Debreceni Városi Bíróság, illetve – hatáskörtől függően – a Hajdú-Bihar megyei Bíróság kizárólagos illetékességének.

10.5. Az Üzemeltető fenntartja magának azt a jogot, hogy a honlap, illetve, a Szolgáltatás bármely részét előzetes figyelmeztetés nélkül megszüntesse. Ez a rendelkezés nem érinti a webáruházban történő vásárlás során már létrejött szerződések alapján fennálló jogviszonyok tartalmát.

10.6. A Felhasználó a jelen ÁSZF 1.1 pontban rögzítettek szerinti elfogadásával együtt elfogadja és elismeri az Üzemeltető adatvédelmi nyilatkozatát, amely a honlapon bárki számára szabadon hozzáférhető és megismerhető.

Debrecen, 2019. július 24