Barion Pixel

A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint statisztikai célból weboldalunk cookiekat (sütiket) tárol. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

A digitálizációról

A digitálizációról

Előszeretettel dobálózik a fogalommal mindenki, aki a modern kor üzleti-informatikai világáról beszél, de kevesen veszik a fáradságot, hogy ezt lefordítsák „magyarról-magyarra”. Ezt az űrt szeretnénk most betölteni.

A digitális transzformáció a barátunk.

digital

Mit jelent?
Sokféle értelmezése van, de dióhéjban egy vállalat digitális transzformációja pusztán annyit jelent, hogy a cég informatikai, technológiai megoldásokat igénybe véve, azokat bevezetve reformálja meg a hétköznapi működését. Teszi ezt mindazért, hogy olyan kérdésekre, problémahalmazokra kapjon megoldást, amikre eddig nehezen, vagy semmilyen formában nem volt képes.
Digitális transzformáció = modern eszközök integrálása a cég életébe.

Beszélni kell róla!
Egy felelős cégvezető minden pillanatban azt akarja, hogy a cége a lehető leghatékonyabban, legjobban működjön, ez nem forradalmi megállapítás. DE: mindenki csak az ismeretei alapján tudja elképzelni a rendelkezésére álló lehetőségeket és „fel lehet nőni anélkül, hogy valaki értsen az IT-hoz”. Magyarán nem várható el egy nem informatikus beállítottságú cégvezetőtől, hogy naprakész legyen az elérhető technológiákból. Ezért van szükség a proaktív beszélgetésekre az őt érintő nehézségekről és ezek lehetséges megoldásáról. Ezért beszélünk manapság már nem rendszergazdákról, hanem informatikai tanácsadókról.

Milyen kihívások vannak?
Az új idők, új technológiák új problémákat szülnek, amelyekhez új megoldásokra van szükség. A teljesség igénye nélkül néhány:

  •           „E-Zaj” - rengeteg email érkezik a postaládánkba minden nap, az értesítések, „Köszi, küldöm!”, hírlevelek és visszaigazolások között könnyedén keveredhet el olyan üzenet, aminek nem lenne szabad.

  •           Csoportmunka – napjainkra a komplexebb feladatok jellemzők, melyek már nem egyénileg megoldandók, hanem alkalmi és/vagy állandó csapatokba összeállva dolgozunk egy feladaton, aminek kiszolgálására az eddig megszokott email-fájlszerver megoldáspáros már nem nyújt teljes körű megoldást.

  •           Fájlküldés-megosztás – ahogy az email forgalom, úgy a fájlméretek is nőnek, sokszor már nem férünk bele az email rendszerünk szűkös korlátaiba, nem is beszélve az ilyenkor felmerülő „Melyik most a legfrissebb verzió?” kérdésköréről.

  •           Projektek kezelése – szintén a csoportmunkából következik, hogy a feladatok kiosztása, az előrehaladás ellenőrzése, főleg az alkalmi csoportok esetében sokszor ad-hoc módon történik és bizonyos részfeladatok leeshetnek az asztalról.

  •           Home Office – távmunka – egyre több iparágban a munkavállalók igényei között szerepel az otthoni munka lehetősége, valamint a globalizáció és munkaerőpiac jelenlegi helyzete is nagyban indokolja a teljes körű, biztonságos, bárhonnan elérhető munkakörnyezet biztosítását, erre is fel kell készülnie egyre több cégnek.

  •           Vállalati adatvagyon felügyelete-védelme – „Itt nem a gáz szivárog, csak az információ.” – az idézet kicsit más kontextusban hangzik el, de egy olyan informatikai rendszerben, ahol a felhasználók (ezáltal a konkrét feladatok) igényeire nem szolgáltat a cég informatikája megoldást, a felhasználó keres alternatívát és céges információk/fájlok kerülnek nem céges platformokra, ahol a platform felhasználási feltételeit csak a felhasználó ismeri, de legtöbbször még ő sem. (Ez a shadow it, mikor a felhasználók hoznak a cég életébe olyan 3rd party gyártókat, melyeket a cég nem felügyel, vagy nem is tud róla)

  •           Új generációs munkavállaló – Már bőven a munkaerő-piacon van az a generáció, aki készség szinten használja és ezáltal igényli is a legmodernebb eszközöket és ennek hiánya már szerepel a felmondási indokok között. Tehát nem csak hatékonyabbá, hanem vonzóbb munkahellyé is teszik a cégeket a modern eszközök (persze túlzásba esni itt sem szabad)

A bevezetés fontossága
Az informatikában járatlan cégvezetőnek már a bevezetendő megoldás is kínai lehet, a bevezetési folyamat bonyolultsága pedig felérhet számára egy űrprogrammal.  Ez egy olyan terület az informatikában, amit fel kell vállalnia egy modern megoldásokat szolgáltató partnernek. Együtt kell gondolkodni az ügyféllel, hiszen minden cég más, egyedi igényekkel. Mi ismerjük a lehetőségeket, az ügyfél ismeri az igényeit és a cég felépítését, ezt a kettőt kell összegyúrni, hogy a megoldás megszülethessen és egy valós üzleti problémát megoldjon az informatika.

Változáskezelés
Itt jön a következő nehéz lépés: ha már megvan a megoldás, valahogy azt a hétköznapokba kell integrálni, tudatosítani kell a vezetőben, hogy álljon ki a megoldás mellett és elvárás legyen annak használata, bizonyos keretek között. Nagyon fontos felismerni, hogy általában ez egy vállalati kulturális változást is magával hoz. (Pl: Ha eddig a titkárnő foglalta a tárgyalót egy papír alapú naptárba és mostantól ezt egy egyszerű közös, online naptárral kiváltottuk, el kell tudnunk mondani, hogy ez a „végeken” is miért jobb és kiemelni, hogy ez az új mód az egyetlen) Nagyon erősen ajánlott egy oktatás megtartása/oktatóanyag elküldése, ahol a konkrét megoldás kerül bemutatásra, ugyanis a nap végén a végfelhasználókat is éretté, értővé kell tennünk az adott szolgáltatás felhasználói szintű kezelésére.

Miért jó hír mindez?
Először is az informatikai partnerek egyre inkább rákényszerülnek, hogy “emberi” nyelven beszélgessenek az ügyféllel, akár bonyolult problémákról, s végre laikusként is tudhatjuk, mi-miért történik.
Az viszont talán még ennél is fontosabb, hogy új szintre emeli az informatika és a cégek viszonyát. Gondoljunk csak bele, miről beszéltünk legtöbbször a rendszergazdánkkal? A válasz - ha csak nem a szomszédunk, vagy rokonunk -, valószínűleg az lesz, hogy leállásról, hibáról, vagy egyéb problémáról. Ez egyrészt felfedi a rendszergazda lét nehézségeit, másrészt magyarázza, miért nem látjuk együtt sörözni a rendszergazdákat és az ügyvezetőket.
A jövőben azok a cégek lehetnek sikeresek, akik képesek „az informatika szükséges rossz” szemléletből „az informatika az üzleti célok elérésének kulcstényezője” attitűdre váltani.

Mit kell tennünk?
Az első lépés: higgyük el, hogy jobban is lehet csinálni egy folyamatot, mint eddig, bízzunk az informatikában, bízzunk a partnerünkben és merjünk beszélni a nehézségeinkről. Adjunk egy esélyt a technológiának, hogy sikeresebbé tegye a cégünket!

A konkrét megoldásról további információt kérek!

Tartalomhoz tartozó címkék: felhő
Az oldal tetejére